Konceptförslag - Första utkast
Vidare arbete utifrån den grundläggande designbrief som utfördes vid ett tidigt skede utvecklades tre designkoncept med syfte att möta en efterfrågan tillhörande angiven målgrupp. De nämnda tre definieras av olika, unika egenskaper som är utformade för att tillfredsställa diverse behov som det aktiva designteam, bestående av Emil Hansson och Lovica Wenner, ansåg var de mest relevanta att arbeta mot. 

Inspiration för designkoncept ett hämtades från egna erfarenheter där värdering av utomstående individers åsikter vävs in i personliga handlingar, medan beslutsfattandet kan återfinnas i behovet att finna relevant information som stödjer enskilda produkter där allmänheten ges möjlighet att främja individers handling.
Inspiration för designkoncept två hämtades från egna intressen som vidare är kopplat till det specificerade området, medan beslutfattandet kan återfinnas i behovet att låta individen uttrycka kreativitet i form av egendesign av aktuella produkter för området.
Inspiration för designkoncept tre hämtades från egna erfarenheter gällande utomstående produkter, likt datorer, där välmåendet i produkten kan återfinnas i programvaror. Något som vidare är anpassar för att möta målgruppens efterfrågan. Detta medan beslutsfattandet kan återfinnas i behovet att främja renhållning aktuella produkter för området och på så sätt generera i ett hälsosammare levene.
 

 
 

 
Då designteamet, som tidigare nämnt, varit uppdelat i syfte att tillfredsställa två olika områdens målgrupper arbetade de två övriga medlemmar med området tatuering. Dessa designkoncept utformades i syfte att möta denne målgrupp och uppfylla de krav som efterfrågades.